ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ ВЗАЄМОДІЇ ДЕРЖАВИ І ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА В ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2022.1.6Ключові слова:
євроінтеграція, нормативне регулювання, громадянський контроль, механізми управління.Анотація
Відзначено наявність необхідності забезпечення збалансованої взаємодії органів державної влади та громадського суспільства за зразком Європейського Союзу. Акцентовано увагу, що у країнах Європейському Союзі відбувається активна реалізація урядом концепції встановленого верховенства права. Зазначено, що підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС призвело до активізації зміцнення громадянського суспільства, сприяння інституційній розбудові та консолідації громадських об’єднань. Обумовлено наявність необхідності покращення процедури запровадження громадської експертизи в Україні. Обумовлено вплив запровадження програми «Європейської громадянської ініціативи» на включення України в систему розгляду петицій Європейською комісією. Розглянуто вимоги до прийняття петицій до розгляду та визначення по них юридичного рішення. Охарактеризовано міжнародний досвід законодавчо зафіксованих вимог до офіційного представництва в особі, які забезпечують просування громадянських ініціатив. Зазначено, що в сучасному світі здійснюється активізація інструментарію громадських ініціатив з метою вирішення тактичних аспектів державного управління. Розглянуто низку причин, що деструктивно впливають на успішність впровадження громадської експертизи. Проаналізовано підхід, що сприятиме формалізації та технологічній успішності зворотного зв’язку між органами державної влади та громадськістю. Наголошено на необхідності розробити правові механізми легітимізації взаємодії громадського та державного контролю. Обумовлено, що Уряд Європейського Союзу здійснює активне впровадження транснаціональних принципів, норм та нормативних актів для регулювання функціонування громадянського суспільства та їх взаємозв’язку. Вказано, що налагодження успішного суспільного впливу на правоохоронні органи в європейських країнах взаємообумовлнено з регулюванням сукупної компетенції правоохоронних органів і поліції. Обумовлено, що у контексті державно-владних перетворень на території України потрібно реалізувати концептуальні вимоги громадянської взаємодії.
Посилання
Угода про асоціацію між Україною та ЄС. URL: https://eu-ua.kmu.gov.ua/ tekst-uhody-pro-asotsiatsiiu/preambula.
Лісабонський договір (договір про реформування Європейського Союзу). URL: https://radaprogram.org/sites/default/files/infocenter/piblications/lisbon_treaty.pdf
Міжнародна практика заходів, спрямованих на зміцнення довіри між державою та організаціями громадянського суспільства. URL: https://www.osce.org/ files/f/documents/9/c/75885.pdf
Корнієнко, В. О. Україна в Європі і світі. Вінниця: ВНТУ, 2018. URL: https:// multimedia.posibnyky.vntu.edu.ua/mm/Ukraine-EU/index.html
Modern Politics and Government, 2018. 489 р.
Desse F. The role and structure of civil society organizations in national and global governance evolution and outlook between now and 2030. AUGUR: Challenges for Europe in the world in 2030. June 2012. 71 p.
Барабаш Ю. Г., Бориславська О. М. та ін. Конституційне право. Київ: Ваіте, 2021. 528 с.