ОСОБЛИВОСТІ ТРАНСФОРМАЦІЇ МЕРЕЖІ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2022.5.6

Ключові слова:

державна політика в сфері освіти, управління освітою, шкільна мережа, оптимізація.

Анотація

У статті проаналізовано сутність та особливості механізмів трансформації мережі закладів загальної середньої освіти в Україні в умовах воєнного стану. В рамках проведення політики децентралізації влади в Україні, яка здійснюється з 2014 року були визначені нові засади функціонування і розвитку системи освіти в Україні шляхом прийняття та імплементації Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту». Вказаними законами передбачено право засновників закладів освіти, якими здебільшого є сільські, селищні та міські ради територіальних громад, проводити утворення, реорганізацію, ліквідацію та перепрофілювання закладів загальної середньої освіти. Згідно статистичних даних в Україні кількість учнів в розрахунку на один заклад освіти є меншою ніж в більшості країн Європейського Союзу, які входять до Організації економічного співробітництва та розвитку, що свідчить про необхідність реформування існуючої мережі закладів загальної середньої освіти. В умовах збройної агресії Російської Федерації проти України модернізація шкільної мережі в територіальних громадах є актуальним питанням, зважаючи на соціально-економічні, демографічні та інші фактори. Під час огляду чинного нормативно-правового забезпечення процесів трансформації закладів загальної середньої освіти встановлено необхідність розробки комплексного підходу в питанні реформування шкільної мережі та запропоновано орієнтовний алгоритм дій для засновника закладу загальної середньої освіти. У процесі дослідження вироблені рекомендації стосовно шляхів удосконалення нормативно-правового забезпечення процесів утворення, реорганізації, ліквідації та перепрофілювання закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в частині проведення обов’язкового громадського обговорення та дотримання законодавства з питань праці при реалізації органами місцевого самоврядування власних повноважень в частині модернізації шкільної мережі територіальної громади.

Посилання

Заклади загальної середньої освіти (за даними Міністерства освіти і науки України). URL : https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2005/osv_rik/ osv_u/znz_u. html

Інформаційно-аналітичний збірник «Освіта України в умовах воєнного стану». URL : https://iea.gov.ua/wp-content/uploads/2022/08/education- of-ukraine_2022.pdf

TALIS 2013 Results: An international Perspective on Teaching and Learning, TALIS, OECD Publishing, Paris, 2014. 442 p.

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення проєктів рішень сесії Рава-Руської міської ради «Щодо оптимізації мережі, ліквідації, перепрофілювання (зміна типу) та перейменування закладів загальної середньої освіти та їх філій Рава-Руської міської ради». URL : https://rava-mr.gov. ua/news/1661876724/

Проведення громадського обговорення трансформації закладів загальної середньої освіти Онуфріївської селищної ради. URL : https://onufriivska-gromada. gov.ua/news/1662013202/

Справа №460/5622/21. URL : https://reyestr.court.gov.ua/Review/106086237

Про правовий режим воєнного стану: Закон України від 12 травня 2015 р. № 389-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/389-19

Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану: Закон України від 15 березня 2022 р. № 2136-IХ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2136-20

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-09

Як цитувати

Пуль, С. С. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ТРАНСФОРМАЦІЇ МЕРЕЖІ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Таврійський науковий вісник. Серія: Публічне управління та адміністрування, (5), 46-51. https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2022.5.6