СПОСОБИ СТАБІЛІЗАЦІЇ ЯКОСТІ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/tnv-pub.2023.3.9

Ключові слова:

безпечна освіта, воєнний стан, повітряна тривога, міграційна освіта, дистанційне навчання, стабілізаційні заходи

Анотація

У статті досліджено актуальне освітнє середовище України в умовах військового стану, освіта під час повітряних тривог, під час обстрілів чи іншої військової небезпеки, навчання у бомбосховищах чи укриттях, освітня міграція та дистанційне навчання. Способи та шляхи вирішення навчальних та освітніх питань які можуть стабілізувати та покращити якість освіти в цілому. Економічні, політичні та фізичні руйнування в освітньому секторі які Україна зазнала під час військових дій катастрофічні. Україні необхідно вирішувати поточні питання з урахування діючого воєнного стану, забезпечити та створити безпечні умови для навчання. Сектор державного управління та регулювання має бути інтегрованим та мобільним, завчасно та навіть передчасно готуватись до навчального процесу. Одним з можливих шляхів вирішення проблем навчання в умовах воєнного стану стане дистанційне навчання, навчання он-лайн та інші цифрові способи спілкування між учасниками освітнього процесу. Тому ще одним випробуванням для української освіти стане розробка та впровадження власного освітнього програмного забезпечення, створення модулів для частково самостійної освіти, коли навчатися можна буде в безпечний період, або в безпечному місці. Тобто, запровадження сучасних технологій допоможе мінімізувати ризики від наслідків бойових дій на території України. Проте не потрібно і забувати і про тих, хто має намір отримувати освіту в очній формі, і тому потрібно подумати про забезпечення безпечних місць у навчальних закладах, або місць пристосованих поруч. Головним завданням для здорового навчально-освітнього процесу є його безперервність. Створення умов у безперервному освітньому процесі збереже загальнодержавне значення освітньої системи в цілому. Освітяни зможуть продовжувати безпечне навчання та отримувати українську освіту, що є ключовим фактором зберегти економічний-трудовий потенціал України.

Посилання

Бойко А. М., Дем’яненко Н. М. «Тьюторство як модель партнерських відносин викладач – студент». Науковий вісник Мукачівського державного університету, 2018. Серія «Педагогіка та психологія». Випуск 1(7). С. 18–22.

Чаюн Н. С. «Тьюторська діяльність: сутнісні основи, практика, перспективи.» Вчені записки Університету «КРОК». 2020. № 2 (58). С. 8-19.

Демографічна криза та нерівність в українській шкільній системі: аналіз нової бази даних «Шкільна карта України». Шкільна карта України. 2018. Режим доступу до ресурсу: https://cedos.org.ua/edustat/graph

Рекомендації щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти. Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/vishaosvita/rekomendacij-shodo-272vprovadzhennyazmishanogo-navchannya-u-zakladahfahovoyi-peredvishoyi-tavishoyi-osviti

Бочкор Н. П. Соціально-педагогічна робота з дітьми у конфліктний та пост-конфліктний період : метод. рек. / Н. П. Бочкор, Є. В. Дубровська, О. В. Залеська та ін. К. : МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. 84 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-29

Як цитувати

Хмелюк, В. С. (2023). СПОСОБИ СТАБІЛІЗАЦІЇ ЯКОСТІ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Таврійський науковий вісник. Серія: Публічне управління та адміністрування, (3), 67-73. https://doi.org/10.32782/tnv-pub.2023.3.9