ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА ФОРМУВАННЯ ТА ПРОСУВАННЯ БРЕНДУ КРАЇНИ: СВІТОВИЙ І ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД
DOI:
https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2021.2.6Ключові слова:
бренд країни, брендинг, неповторний образ держави, імідж країни, інвестиційний кліматАнотація
У статті досліджується світовий і вітчизняний досвід державної політики форму- вання та просування бренду країни. Зазначено, що потреба мати власний і неповторний образ для держав світу, як і для будь-якої компанії, що виходить на міжнародний простір, постала дуже гостро. Зреш- тою, держави і території теж пропонують іноземним компаніям та іноземним грома- дянам якийсь продукт, а саме – себе як центру туризму, прийнятного місця для ведення бізнесу або вкладення коштів, постачальника якісних товарів тощо. Щоб залучити гроші з-за кордону, країна повинна володіти унікальним, оригінальним, упізнаваним, позитив- ним – усім тим, що формує поняття бренду. Ряд країн і територій вже створили такі бренди і тепер за всіма правилами ведуть маркетингові кампанії з просування їх як серед своїх громадян, так і за кордоном. Виокремлено основні функції, зокрема торговельно-економічних місій, які впливають на формування національного бренду. В результаті проведеного дослідження автор доходить висновку, що національний брендинг в Україні поки що залишається на стадії початкових кроків, що неприпустимо для країни, яка має намір посісти місце в когорті 20 провідних країн світу. Погіршення українського інвестиційного клімату, слабкість іміджу України у світі при значному потенціалі її можливостей, суспільна пасивність й апатія її громадян має спонукати до відтворення найголовніших символів України і просуванню їх у світі як бренд країни.
Посилання
Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава. Програма економічних реформ на 2010–2014 роки. URL: http://www.president.gov.ua/docs/Programa_reform_FINAL_2.pdf
Кирилов Ю.Є. Бренд країни в глобалізованому світі. Херсон : Грінь Д.С., 2013. 156 с.
Єщенко П.С. Економічне зростання без розвитку: причини і шляхи інноваційного перетворення економіки. Економіка України. 2013. No 10. С. 4–20.
Шульгіна Л.М., Лео М.В. Брендинг: теорія та практика (на прикладі об’єктів комерційної нерухомості) : монографія. Київ : Астон, 2011. 272 с.
Center on Global Brand Leadership. URL: http://www.globalbrands.org.
The Global Innovation Index 2019. URL: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2019.pdf (дата звернення: 10.10.2020).