ТРАНСФОРМАЦІЯ КОМПЕТЕНЦІЙ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/tnv-pub.2023.6.8Ключові слова:
державні службовці, трансформація, компетенція, цифрові компетенції, клієнтоорієнтованістьАнотація
Актуальність. Стаття присвячена дослідженню актуальності цифрової модернізації адміністративно-правового регулювання будівельної галузі. Продемонстровано ефективність обґрунтування цифровізації адміністративно-правового контролю (нагляду) в будівельній галузі. Варто зазначити, що у 2020 році національне законодавство зазнало серйозних змін у сфері досліджень. Адміністративно-правові принципи управління відносинами у цій сфері мають бути спрямовані на досягнення максимальної автоматизації, розробку нових інструментів та електронних сервісів. Мета. Аналіз основних напрямів змін у діяльності державних службовців та визначення компетенцій, які дозволять ефективно здійснювати професійну діяльність в умовах розвитку цифрових інструментів державного управління. Цифровізація діяльності державних установ передбачає зміщення фокусу системи компетенцій державних службовців, адже її успішність пов’язана з готовністю державних службовців використовувати нові технології у сферах своєї професійній діяльності. Це в свою чергу зумовлює зростання дослідницького інтересу до даної проблеми. Результат. У статті розкрито зміст поняття «сервісна держава», описано специфіку її формування. Серед основних трендів змін виділено: цифровізацію, клієнтоорієнтованість, організацію роботи із застосуванням технологій проєктної діяльності, включаючи agile-методологію; самоменеджмент та самомотивацію. У світовій практиці роботи державних служб компетентнісний підхід прийнято як основу розвитку продуктивності праці, інноваційності та відповідальності службовців. Компетенція у цьому ракурсі сприймається як здатність виконувати професійні функції на певному якісному рівні за допомогою використання інформаційних і комунікаційних технологій. Висновок. Автором було проведено теоретичний аналіз наукових джерел у сфері економіки, управління та правова за темою дослідження; обґрунтовано підхід до трансформації інформаційних компетенцій державних службовців у цифрові компетенції, які передбачають розширений комплекс знань та навичок, необхідних в умовах цифровізації державної служби; пропонується перелік цифрових компетенцій державних службовців за умов цифрової трансформації; розкрито вимоги до навичок та компетенцій державних службовців у сервісній державі з акцентом на людиноорієнтований підхід.
Посилання
Brunetti F., Matt D.T., Bonfanti A., De Longhi A., Pedrini G., Orzes G. Digital Transformation Challenges: Strategies Emerging from a Multi-Stakeholder Approach //The TQM Journal. 2020. Vol. 32. Is. 4. P. 697-724. DOI: 10.1108/TQM-12-2019-0309
Ducci G., Materassi L., Solito L. Re-Connecting Scholars’ Voices: An Historical Review of Public Communication in Italy and New Challenges in the Open Government Framework // Partecipazione e conflitto. Vol. 3. Is. 2. 2020. P. 1062-1084. DOI: 10.1285/i20356609v13i2p1062
Seri P., Zanfei A. The Co-Evolution of ICT, Skills and Organization in Public Administrations: Evidence from New European Country-Level Data // Structural Change and Economic Dynamics. 2013. Vol. 27 (C). P. 160-176. DOI: 10.1016/j.strueco.2013.07.003.
A Global Framework of Reference on Digital Literacy Skills for Indicator. United Nations, Unesco Institute for statistics, 2018.
Мінцифри і НАДС розвиватимуть цифрові компетентності публічних службовців. URL: https://www.kmu.gov.ua/news/mincifri-i-nads-rozvivatimutcifrovi-kompetentnosti-publichnih-sluzhbovciv (дата звернення: 08.12.2023).
Кабмін схвалив Концепцію розвитку цифрових компетентностей до 2025 року. URL: https://thedigital.gov.ua/news/kabmin-skhvaliv-kontseptsiyurozvitku-tsifrovikh-kompetentnostey-do-2025-roku (дата звернення: 08.12.2023).