СУЧАСНІ ПРАКТИКИ ВЗАЄМОДІЇ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ З ГРОМАДСЬКІСТЮ В СИСТЕМІ БЕЗПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2022.4.4

Ключові слова:

публічне управління, система безперервної освіти, громадська організація, громадськість.

Анотація

У статті проаналізовано практики ефективної взаємодії органів публічного управління і громадськості в системі безперервної освіти педагогічних працівників. Визначено основні напрямки такої взаємодії, зокрема законотворча та дослідницька діяльність, підвищення кваліфікації педагогічних працівників та державних службовців й створення інформаційно-технологічних (ІТ) продуктів. Взаємодію органів публічного управління розкрито через аналіз діяльності трьох громадських організацій: Громадської організації «Асоціація інноваційної і цифрової освіти», Громадської спілки «Українська асоціація освіти дорослих» та Громадської організації «ЕдКемп Україна». Конкретизовано з якими органами публічної влади відбувається співпраця (Міністерством освіти і науки України, Київською міською державною адміністрацією, Центром оцінювання якості освіти, Українським інститутом розвитку освіти, Державною службою якості освіти та її територіальними управліннями, Освітнім омбудсменом, Інститутом модернізації змісту освіти тощо). Вивчено основні проєкти, реалізовані досліджуваними громадськими організаціями, спрямовані на розвиток публічного управління в системі безперервної освіти педагогічних працівників, що спрямовані на підвищення кваліфікації педагогічних працівників та державних службовців. Зауважено на участі громадськості у законотворчій діяльності, тобто розробці нормативно-правових актів. Зважаючи на інформатизацію, громадськими організаціями за підтримки органів публічного управління створено IT-продукти, що активно використовуються як управлінцями, так і педагогами у своїй діяльності. Підкреслено ефективність та доцільність такої взаємодії для діяльності системи безперервної освіти та галузі освіти загалом. Також, позитивним моментом є активність громадськості й відкритість до впровадження нових ідей органів публічного управління.

Посилання

Буханевич А. І. Громадська участь як форма реалізації громадського контролю за діяльністю органів державної влади. Інвестиції: практика та досвід. 2010. № 12. С. 80–83.

Оніщенко Н. М. Держава, громадянське суспільство та громадське життя: деякі аспекти розгляду. Правова держава. 2017. № 28. С. 92–97.

Національна платформа з вивчення української мови Міністерства культури та інформаційної політики України. URL: https://speakukraine.net/ (дата звернення: 05.09.2022).

Національний онлайн-проєкт з тестування та вивчення української мови. Український культурний фонд. URL: https://www.moyamova.in.ua/ (дата звернення: 06.09.2022).

Освітній хаб міста Києва. URL: https://eduhub.in.ua/ (дата звернення: 05.09.2022).

Професія: Вчитель (Мистецтво викладання). Освітній хаб міста Києва. URL: https://eduhub.in.ua/courses/mistectvo-vikladannya (дата звернення: 05.09.2022).

Організація дистанційного навчання (у форматі SCORM). Освітній хаб міста Києва. URL: https://cutt.ly/yCjyvj1 (дата звернення: 05.09.2022).

Професія: Державний службовець. Освітній хаб міста Києва. URL: https://cutt.ly/9CjyGWS (дата звернення: 05.09.2022).

Всеукраїнський проєкт з профорієнтації та побудови кар’єри. URL: https://hryoutest.in.ua/ (дата звернення: 05.09.2022).

Курс підвищення кваліфікації для освітян «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час та після завершення воєнних дій». Всеукраїнський проєкт з профорієнтації та побудови кар’єри. URL: https://cutt.ly/aCjy1v5 (дата звернення: 05.09.2022).

Підвищення кваліфікації для педагогічних працівників та психологів. Всеукраїнський проєкт з профорієнтації та побудови кар’єри. URL: https://cutt.ly/aCjy5EC (дата звернення: 05.09.2022).

Навчальна онлайн-платформа Апарату Верховної Ради України. URL: https://e-learning.in.ua/ (дата звернення: 05.09.2022).

Платформа з профорієнтації та розвитку кар’єри. Офіційний Інтернет-портал Державної служби зайнятості України. Сервіс з онлайн тестування. URL: http://profi.dcz.gov.ua/ (дата звернення: 05.09.2022).

Ukrainian education in emergency. URL: https://emergency.mon.gov.ua/ (date of access: 06.09.2022).

Портал управління знаннями. URL: https://pdp.nacs.gov.ua/ (дата звернення: 06.09.2022).

Академія громад України. URL: https://hromada.academy/ (дата звернення: 06.09.2022).

Статут громадської спілки «Українська асоціація освіти дорослих» : Протокол заг. зборів членів громад. спілки «Укр. асоц. освіти дорослих» від 13.05.2015 р. № 1 : станом на 23 листоп. 2018 р. URL: http://www.uaod.org.ua/data/ Statut/statut_13.03.19.pdf (дата звернення: 07.09.2022).

Українська асоціація освіти дорослих. URL: http://www.uaod.org.ua/ (дата звернення: 06.09.2022).

Освітні програми. «Learn LifeLong» – онлайн-платформа неформальної освіти в Україні. URL: https://learnlifelong.net/kursy/ (дата звернення: 08.09.2022).

Громадська організація «ЕдКемп Україна». URL: https://www.edcamp.ua/ (дата звернення: 08.09.2022).

Про утворення робочої групи з питань професійного розвитку педагогічних працівників : наказ МОН України від 17.02.2020 р. № 223. URL: https://cutt.ly/ ECjiW5d (дата звернення: 08.09.2022).

Про платформу. Національна платформа можливостей професійного розвитку педагогічних працівників «EdWay». URL: https://edway.in.ua/uk/about-us/ (дата звернення: 08.09.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-10

Як цитувати

Лебідь, О. В. (2022). СУЧАСНІ ПРАКТИКИ ВЗАЄМОДІЇ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ З ГРОМАДСЬКІСТЮ В СИСТЕМІ БЕЗПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ. Таврійський науковий вісник. Серія: Публічне управління та адміністрування, (4), 32-39. https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2022.4.4