MODERN PRACTICES OF INTERACTION OF PUBLIC ADMINISTRATION PARTIES WITH THE PUBLIC IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS EDUCATION OF TEACHERS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2022.4.4

Keywords:

public administration, system of continuous education, public organization, public.

Abstract

There is analyzed the practices of effective interaction of public administration parties and the public in the system of continuous education of pedagogical workers in the article. The main directions of such interaction are defined, in particular, legislative and research activities, improvement of the qualifications of pedagogical workers and civil servants, and the creation of information technology (IT) products. The interaction of public administration parties is revealed through the analysis of the activities of three public organizations: the Public Organization “Association of Innovative and Digital Education”, the Public Union “Ukrainian Association of Adult Education” and the Public Organization “EdCamp Ukraine”. It is specified with which public authorities the cooperation takes place (the Ministry of Education and Science of Ukraine, the Kyiv City State Administration, the Center for Evaluation of the Quality of Education, the Ukrainian Institute for the Development of Education, the State Service for the Quality of Education and its Territorial Administrations, the Educational Ombudsman, the Institute for the Modernization of the Content of Education, etc.). The main projects implemented by the researched public organizations and aimed at the development of public administration in the system of continuous education of pedagogical workers, at improving the qualifications of pedagogical workers and civil servants were studied. The participation of the public in lawmaking activities, the development of normative legal acts have been noted. Taking into account the informatization, public organizations with the support of public administration parties have created IT products that are actively used by both managers and teachers in their activities. The effectiveness and expediency of such interaction for the activity of the continuous education system and the field of education in general is emphasized. Moreover, a positive point is the activity of the public and openness to the implementation of new ideas of public administration bodies.

References

Буханевич А. І. Громадська участь як форма реалізації громадського контролю за діяльністю органів державної влади. Інвестиції: практика та досвід. 2010. № 12. С. 80–83.

Оніщенко Н. М. Держава, громадянське суспільство та громадське життя: деякі аспекти розгляду. Правова держава. 2017. № 28. С. 92–97.

Національна платформа з вивчення української мови Міністерства культури та інформаційної політики України. URL: https://speakukraine.net/ (дата звернення: 05.09.2022).

Національний онлайн-проєкт з тестування та вивчення української мови. Український культурний фонд. URL: https://www.moyamova.in.ua/ (дата звернення: 06.09.2022).

Освітній хаб міста Києва. URL: https://eduhub.in.ua/ (дата звернення: 05.09.2022).

Професія: Вчитель (Мистецтво викладання). Освітній хаб міста Києва. URL: https://eduhub.in.ua/courses/mistectvo-vikladannya (дата звернення: 05.09.2022).

Організація дистанційного навчання (у форматі SCORM). Освітній хаб міста Києва. URL: https://cutt.ly/yCjyvj1 (дата звернення: 05.09.2022).

Професія: Державний службовець. Освітній хаб міста Києва. URL: https://cutt.ly/9CjyGWS (дата звернення: 05.09.2022).

Всеукраїнський проєкт з профорієнтації та побудови кар’єри. URL: https://hryoutest.in.ua/ (дата звернення: 05.09.2022).

Курс підвищення кваліфікації для освітян «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час та після завершення воєнних дій». Всеукраїнський проєкт з профорієнтації та побудови кар’єри. URL: https://cutt.ly/aCjy1v5 (дата звернення: 05.09.2022).

Підвищення кваліфікації для педагогічних працівників та психологів. Всеукраїнський проєкт з профорієнтації та побудови кар’єри. URL: https://cutt.ly/aCjy5EC (дата звернення: 05.09.2022).

Навчальна онлайн-платформа Апарату Верховної Ради України. URL: https://e-learning.in.ua/ (дата звернення: 05.09.2022).

Платформа з профорієнтації та розвитку кар’єри. Офіційний Інтернет-портал Державної служби зайнятості України. Сервіс з онлайн тестування. URL: http://profi.dcz.gov.ua/ (дата звернення: 05.09.2022).

Ukrainian education in emergency. URL: https://emergency.mon.gov.ua/ (date of access: 06.09.2022).

Портал управління знаннями. URL: https://pdp.nacs.gov.ua/ (дата звернення: 06.09.2022).

Академія громад України. URL: https://hromada.academy/ (дата звернення: 06.09.2022).

Статут громадської спілки «Українська асоціація освіти дорослих» : Протокол заг. зборів членів громад. спілки «Укр. асоц. освіти дорослих» від 13.05.2015 р. № 1 : станом на 23 листоп. 2018 р. URL: http://www.uaod.org.ua/data/ Statut/statut_13.03.19.pdf (дата звернення: 07.09.2022).

Українська асоціація освіти дорослих. URL: http://www.uaod.org.ua/ (дата звернення: 06.09.2022).

Освітні програми. «Learn LifeLong» – онлайн-платформа неформальної освіти в Україні. URL: https://learnlifelong.net/kursy/ (дата звернення: 08.09.2022).

Громадська організація «ЕдКемп Україна». URL: https://www.edcamp.ua/ (дата звернення: 08.09.2022).

Про утворення робочої групи з питань професійного розвитку педагогічних працівників : наказ МОН України від 17.02.2020 р. № 223. URL: https://cutt.ly/ ECjiW5d (дата звернення: 08.09.2022).

Про платформу. Національна платформа можливостей професійного розвитку педагогічних працівників «EdWay». URL: https://edway.in.ua/uk/about-us/ (дата звернення: 08.09.2022).

Published

2022-11-10

How to Cite

Лебідь, О. В. (2022). MODERN PRACTICES OF INTERACTION OF PUBLIC ADMINISTRATION PARTIES WITH THE PUBLIC IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS EDUCATION OF TEACHERS. Таuridа Scientific Herald. Series: Public Management and Administration, (4), 32-39. https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2022.4.4