THEORETICAL FUNDAMENTALS OF TRAINING PERSONNEL POTENTIAL OF THE ARMED FORCES: WORLD EXPERIENCE AND RECOMMENDATIONS FOR UKRAINE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2022.1.2

Keywords:

training, education, upbringing, armed forces, training of servicemen, patriotism, devotion to the state.

Abstract

The article analyzes scientific approaches to the problem of training the personnel potential of the armed forces in Great Britain, the United States, Israel, and Germany. The author argues that the systematic activities of education and training of servicemen in the UK and found that the result of such personnel policy is a high level of trust on the part of the British High Command to commanders of combat units and their ability to perform tasks. Thus, at the final stage of preparation of the British brigade for rotation in the combat zone, no one sends commissions to it to check the state of combat readiness. The brigade commander's report is enough to command the operation, because it is he who will fight, not those who checked him. At the same time, the training of servicemen in Germany is aimed precisely at simulating means of combat operations, the use of innovative technologies for training servicemen, and the formation of psychological readiness for military and combat operations. The article highlights the following features of the system of officer training in the US Army: continuity and flexibility; permanent character; significant contribution of civilian universities in the recruitment of primary officer positions; availability of a network of schools, training centers, training, retraining and advanced training courses for military personnel, the number and level of which vary depending on the situation and the needs of the US military in certain specialties; short-term military training of US military command staff in military colleges, which are essentially higher academic courses. Israel's military education system is constantly evolving and responsive to the changing demands of modern warfare and state-building. The goals of education are determined based on the definition of education, the direction of social relations. The author substantiates that the system of training servicemen abroad is aimed at training military specialists and, especially, officers dedicated to the state and bloc political strategy of their countries, their skills are formed in such a way as to provide state-of-the-art training.

References

Шевцова С. В. Особенности воспитания и формирования профессиональной ответственности в высших военно-учебных заведениях Великобритании, Германии, Израиля, США, Франции. Армия и общество. 2015. №1 (44). URL: https:// cyberleninka.ru/article/n/osobennosti-vospitaniya-i-formirovaniya-professionalnoy-otvetstvennosti- v-vysshih-voenno-uchebnyh-zavedeniyah-velikobritanii.

Стандарти НАТО у кадровій політиці. Армія-INFORM. 28 жовтня 2021 р. URL: https://armyinform.com.ua/2021/10/28/standarty-nato-u-kadrovij-polityczi/

AR-350-1. Training. Army training.Wash., 1975.

Charles de Gaulle. Le fil de lepee Paris, PLON. 1971. P.64, 96.

Von Rosen С. F. Ein Streit- noch immer mit offenem Ausgang. Erziehung in den Streitkraften: Ja oder Nein, wie und mitweichem Ziei? – Versuch eine neuen didaktischen Ansatzes. Truppen praxis. 1993. №. 5. Р. 536–541.

Кудрявцев Ю. Подготовка командных кадров к воспитательной деятельности в вузах США, Германии, Великобритании. Зарубежное военное обозрение. 2001. № 5. С. 10–14.

Норштейн М. Бундесвер – армия профессионалов. «Partner». 2012. № 8 (179). С. 21-29.

Баранов В. Комплектование вооруженных сил США личным составом, его военная и специальная подготовка. Зарубежное военное обозрение. 1989. №10. С.14-18 URL: http://war1960.ru/vs/complectvcu sa.shtml .

Рибидайло А.А., Турейчук А.М., Прокопенко О.С. Аналіз досвіду провідних країн світу щодо формування та використання кадрового резерву у збройних силах. Збірник наукових праць Центру воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського. 2017. № 2 (60). С. 121-128.

Система воспитания ВС США: современные тенденции ее развития. Информационно-педагогический сборник. М.: ВЦСПЛИ, 1993. № 4 (7). С.88-96.

Яцино О. Особливості підвищення кваліфікації фахівців служб персоналу у Збройних Силах США. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. № 7 (81). С. 71-80.

Матвєєнко А. А. Система вищої військової освіти в США. URL: http:// artofwar.ru/k/kamenew_anatolij_iwanowich/sshasistemawoennogoobrazowanijanac halo21weka.shtml

Стрілецький А. Система підготовки офіцерських кадрів у США. URL: http://pentagonus.ru/publ/9-1-0-230

Цитович Я.В. Правовое и стратегическое развитие государства Израиль в процессе противостояния военным и террористическим угрозам арабских стран. Вестник МФЮА. 2017. №1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/pravovoei- strategicheskoe-razvitie-gosudarstva-izrail-v-protsesse-protivostoyaniya-voennym-iterroristicheskim- ugrozam-arabskih-stran.

Савинець О. Ю. Іноземний досвід комплектування збройних сил. Науковий вісник Ужгородського Національного університету : серія: Право. 2018. Т. 2. Вип. 51. С. 34-38.

Гацко М. Способы комплектования военнослужащими вооружённых сил иностранных государств. Зарубежное военное обозрение. 2009. № 1. С. 28–31.

Published

2022-06-17

How to Cite

Біліченко, В. М. (2022). THEORETICAL FUNDAMENTALS OF TRAINING PERSONNEL POTENTIAL OF THE ARMED FORCES: WORLD EXPERIENCE AND RECOMMENDATIONS FOR UKRAINE. Таuridа Scientific Herald. Series: Public Management and Administration, (1), 10-18. https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2022.1.2