ОСНОВНІ НАПРЯМКИ АДАПТАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА ДО ЕКОНОМІЧНОГО ПРОСТОРУ В УМОВАХ ЕКОНОМІКИ ІНВЕРСІЙНОГО ТИПУ
DOI:
https://doi.org/10.32851/tnv-pub.2021.3.10Ключові слова:
управління підприємством, ринкова модифікація, інверсійний тип, інформаційне суспільствоАнотація
Досліджено особливості ринкової модифікації підприємств і низку практичних рекомендацій щодо зростання ефективності їх функціонування на всіх рівнях господарювання. Головною метою дослідження є виявлення напрямків модифікації управління підприємством; визначення принципів, які є основою підприємства; системне узагальнення типових напрямків пристосування підприємства до економічного простору та його взаємодія з іншими суб’єктами в умовах економіки інверсійного типу. Визначено роль інформації як джерел зростання ефективності управління підприємством на всіх рівнях функціонування у бізнесі. Запропоновано теоретичні підходи до особливостей ринкової модифікації управління підприємством. Доведено, що зростання ефективності управління підприємством, вихід із системної кризи економіки залежить від раціональних відносин організацій, держави та світового співтовариства. В умовах економіки перехідного типу, де домінуючою є рекомбінована форма власності, цей принцип не реалізується. На сучасному етапі держава не може встановити контроль над фірмою, а фірма не має реальної економічної автономії. Перехід до інноваційної моделі взаємовідносин між підприємством і державою включає: створення алгоритму виведення підприємств із традиційного, застарілого економічного процесу; створення обмежених умов, які будуть спонукати до створення підприємств нового типу, а також усунення регламентацій, що заважають цьому процесу; скасування державних пільг для певних галузей; підвищення прозорості інформаційного змісту ринкових сигналів (цін) шляхом сприяння розвитку конкуренції на окремих ринках державної діяльності та викриття зловживання ринком; поліпшення організації управління державними корпоративними правами та громадського контролю за здійсненням цих дій. Запропоновані теоретичні підходи до особливостей модифікації управління підприємств в економіці перехідного типу може бути покладено в основу рекомендованого алгоритму щодо налагодження їх ефективного функціонування на всіх рівнях функціонування.
Посилання
Рибчук А.В., Фомішина В.М., Фомішин С.В. Міжнародні економічні відносини : навчально-методичний посібник. Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2018. 392 с.
Белова Л.Г. Информационное общество: трансформация экономических отношений в мировой экономике : монография. Барнаул : Изд-во «Азбука», 2007. 387 с.
Гриценко А.А. Капитализация экономики в ретроспективе и перспективе. Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. 2009. Вип. 15. С. 191–195.
Геец В. Социогуманитарные составляющие перспектив перехода к социально ориентированной экономике. Экономика Украины. 2000. № 1. С. 4–11.
Дементьева А. Современные условия глобализации и роль транснациональных корпораций. Инициативы XXI века. 2010. № 1. С. 54–67.
Марков М. Современное предпринимательство как кооперация крупных, средних и малых предприятий. Проблемы современной экономики. 2016. № 2. С. 15–27.
Артемова Т. И. Институт социальной ответственности организации: мировой опыт и реалии Украины. Наукові праці ДонНТУ. Серія економічна. 2009. Вип. 37-1. С. 170–176.