ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ – МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ І ПРАВНИКІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/tnv-pub.2024.3.4Ключові слова:
викладачі, здобувачі вищої освіти, іноземні мови, психологічні особливості, публічне управління і правоАнотація
У статті проаналізовано психологічні особливості здобувачів вищої освіти при вивченні іноземних мов в царині публічного управління і права, охарактеризовано нюанси психологічних процесів здобувачів і дії викладача при цьому, запропоновано моделі педагогічної взаємодії між викладачами і молоддю, що навчається, вибір ефективних засобів з метою оволодіння іноземними мовами. Посилаючись на досвід українських науковців, автор намагається показати користь від практичного застосування індуктивного, дедуктивного і традуктивного методів під час занять з іноземних мов в системі викладач вищого навчального закладу – здобувачі вищої освіти. Автор стверджує пріоритетність системних, послідовних дій. Врахування цього може надати подальший поштовх для організації креативної роботи здобувачів вищої освіти. Завдяки продуманим діям цілком можливо вдосконалювати рівень володіння мовною, мовленнєвою, соціокультурною та загальнонавчальною (стратегічною) компетенцією. Великий безперервний досвід роботи у різноманітних вищих навчальних закладах України дозволяє автору зазначити, що пріоритетними підходами для викладача є врахування процесів мислення, говоріння, читання, письма серед здобувачів вищої освіти. Автор виокремлює особливості психіки 17-18 річних юнаків і юначок, наголошує, що актуалізація навчально-пізнавальної діяльності призводить до конкретних практичних дій, розширяє коло знань про предмет дослідження. Крім того, психологічний настрій створює умови для розвитку особистості та її самореалізації. Автор вважає, що подальший розвиток таких факторів як пам’яті, уяви, сприймання, а також мотивації здатен забезпечити підвищення рівня знань, вмінь та навичок в царині іноземних мов.
Посилання
Волкова Н. П. Педагогіка : навч. посіб. 3-тє вид., стер. Київ : Академвидав, 2009. 616 с.
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник. Київ : Академвидав, 2004. 352 с.
Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / науковий редактор українського видання доктор пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. Київ : Ленвіт, 2003. 273 с.
Фіцула М. М. Педагогіка. Вид. 2-ге, випр., доп. Київ : Академвидав, 2007. 560 с.
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment/Council of Europe. UK : Cambridge University Press, 2020. 260 p.