СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В СФЕРІ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ: ОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/tnv-pub.2025.1.1

Ключові слова:

сфера публічного управління, комунікація, соціально-комунікаційні технології, інформаційні та комунікаційні технології, публічні службовці, управлінці, суспільство

Анотація

Статтю присвячено розгляду соціально-комунікаційних технологій в сфері публічного управління. Метою статті було вивчення особливостей і перспектив розвитку соціально-комунікаційних технологій в сфері публічного управління. Зазначається, що в умовах сьогодення існуючі проблеми взаємозв’язків з громадськістю дають можливість стверджувати, що комунікаційні політика є необхідним атрибутом становлення та розвитку сучасного демократичного суспільства, уособленням ідеології та технології управління громадськими зв’язками. На сучасному етапі спостерігається активний розвиток інформаційних та комунікативних технологій в сфері публічного управління. Вказаний процес призвів до суттєвих змін у всіх соціально значущих сферах життя суспільства, особливо в публічній сфері. Важливу роль у сфері соціально-комунікаційних технологій відіграли Інтернет-технології, оскільки їхня поява зумовила швидкі та суттєві зміни в галузі засобів масової інформації та комунікації, які стали інтерактивними, динамічними та доступними. Усі ці процеси дозволили серед іншого досягти якісних змін у підвищенні ефективності праці, а також виробництві товарів та послуг. На думку автора, комунікаційні технології сьогодення є невід’ємним елементом життя суспільства, що зумовлює необхідність держави як активно використовувати існуючі інформаційні та комунікаційні технології, так й ініціювати створення нових комунікативних майданчиків з допомогою інформаційно-комунікативних технологій. Крім того розвиток комунікаційних технологій дає можливість публічним службовцям «йти в ногу з часом», враховувати сучасні потреби населення, забезпечувати діалог між державою та суспільством, а також сприяти тіснішій взаємодії публічної сфери, суспільства та держави.

Посилання

Агафонова Н.О. Сутність зв’язків з громадськістю у системі публічного управління. Публічне управління та регіональний розвиток. 2018. № 1. С. 10–31.

Баровська А. Комунікативний vs комунікаційний: чому, коли, навіщо Запровадження комунікації органів державної влади: виклики та завдання: зб. мат. наук.-практ. конф. К.: Фенікс, 2016. С. 98–103.

Бойко Н. Стратегія та перспективи розвитку інформаційних технологій. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2019. № 5. С. 19‒24. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_ekon_2019_5_6

Бухтатий О. Публічні комунікації демократичної держави: монографія Дніпро: Журфонд. 2018. 340 с.

Гвоздик О. Соціальні мережі – вільний обмін думками чи маніпулювання свідомістю? URL: http://xpress.sumy.ua/article/society/5700

Гошовська В. А. Складові професійного потенціалу державного службовця: навч.-метод. матеріали. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Ін-т підвищ. кваліфікації керів. кадрів. К.: НАДУ, 2015. 52 с.

Дзвінчук Д. І. Механізми демократії участі: суть та особливості застосування на місцевому рівні. Теорія та практика державного управління. 2016. Вип. 1. С. 14–22.

Довіра до ЗМІ. Чи готові українці підвищувати власну медіаграмотність? URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-presshall/2427840-dovira-do-zmi-ci-gotoviukrainci-pidvisuvati-vlasnu-mediagramotnist.html

Драгомирецька Н. М. Комунікативна діяльність в державному управлінні: навч. пос. Одеса: ОРІДУ НАДУ, 2017 180 с.

Дрешпак В. М. Інформаційний, комунікативний, семіотичний простори державного управління: спільне, відмінне та особливе. Публічне адміністрування: теорія та практика: ел. наук. фахове видання. 2012. Вип. 2 (8). URL : http://dridu.dp.ua/zbirnik/2012-02(8)/12dvmsvo.pdf

Загорський В. С. Модель ефективної комунікації у сфері публічного управління та адміністрування: структурно-функціональний аспект/ Демократичне врядування. 2016. Вип. 16‒17. URL: http://nbuv.gov.ua/UJ

Задворна К. В. Політична комунікація крізь призму поглядів Брайана Мак-Нейра. Наукові записки [Укр. акад. друкарства]. Серія: Соціальні комунікації. 2015. № 2. С. 55‒65.

Інформаційна складова державної політики та управління: монографія. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Каф. інформ. політики та електрон. урядування. Київ: К.І.С., 2015. 320 с.

Інформаційно-комунікаційні технології в публічному управлінні: словник-довідник. Д.: ДРІДУ НАДУ, 2013. 132 c.

Козаков В. М. Державно-громадянська комунікація: шлях від кризи до взаємодії: монографія. Київ: ДП Вид. дім Персонал, 2017. 288 с.

Комунікації в публічному управлінні: аспекти організаційної культури та ділового спілкування: навч. посіб. Київ: К.І.С., 2016. 130 с.

Королько В. Г. Паблік рилейшнз. Наукові основи, методика, практика: [підручник] 2-е вид., доп. К.: Вид. дім Скарби, 2001.

Красноступ Г. М. Основні напрями правового забезпечення державної інформаційної політики. Офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України URL : http://old.minjust.gov.ua/30768

Лашкіна М. Нові підходи до комунікації в публічному просторі державного управління. Публічне управління: теорія та практика. № 1 (13). 2013. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Pubupr_2013_1_4

Малімон В.І. Комунікативні технології в публічному управлінні: навчально-методичні матеріали. Івано-Франківськ, ІФОЦППК, 2018. 55 с.

Морзе Н.В. Інформаційні системи: навч. посібн. Івано-Франківськ: ЛілеяНВ. 2015. 384 с.

Новітні інформаційно-комунікаційні технології в модернізації публічного управління: зарубіжний і вітчизняний досвід: матеріали ІІ наук.практ. семінару, 25 липня 2019 р. м. Дніпропетровськ. Д.: ДРІДУ НАДУ, 2019. 77 с.

Почепцов Г. Г. Сучасні інформаційні війни. К.: Вид. дім Києво-Могилянська академія, 2015. 497 с.

Почепцов Г. Г. Теорія комунікацій. К.: Київський університет, 1999. 238 с.

Публічне управління та адміністрування в умовах інформаційного суспільства: вітчизняний і зарубіжний досвід: монографія. Запоріз. держ. інж. акад. Запоріжжя: ЗДІА, 2016. 606 с.

Слісаренко І. Ю. Паблік рилешнз у системі комунікації та управління: навчальний посібник. К.: МАУП, 2001. 104 с.

Сучасні тенденції розвитку інформаційно-комунікаційних технологій в освіті: зб. Матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції в рамках Міжнародного освітнього форуму «Цифрова трансформація освіти». Рівне: РОІППО, 2020. 78 с.

Тихомирова Є. Б. РR-формування відкритого суспільства: монографія. К.: Наша культура і наука, 2003.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-27

Як цитувати

Баранова, А. М. (2025). СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В СФЕРІ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ: ОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ. Таврійський науковий вісник. Серія: Публічне управління та адміністрування, (1), 3-17. https://doi.org/10.32782/tnv-pub.2025.1.1