КОНЦЕПЦІЯ УДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДІВ ПРОЕКТУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ВЕББАЗОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ
DOI:
https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2025.1.16Ключові слова:
мультимедійні веббазовані інформаційні системи; мультимедійні технології; методи розробки інформаційних систем; принципи, підходи, практики підтримки розробки МВІС; сфери застосування МВІС; удосконалення методів розробки МВІСАнотація
Стаття присвячена концепції удосконалення методів проектування мультимедійних веббазованих інформаційних систем (МВІС), що охоплює теоретичні та методологічні основи розробки МВІС, які інтегрують широкий спектр мультимедійних технологій для вирішення завдань, пов’язаних з інформаційною роботою користувачів у різних сферах діяльності, таких як бізнес, освіта, культура, розваги та ін. Автори акцентують увагу на необхідності адаптації методів розробки для непрофесійних користувачів, що використовують ці системи нерегулярно. Основний акцент зроблено на полегшенні інформаційної роботи та підвищенні ефективності взаємодії користувачів з МВІС через інтеграцію емоційних, когнітивних та інтуїтивних аспектів у процес проектування. У статті формулюється гіпотеза, згідно з якою підвищення якості та ефективності інформаційної роботи користувачів досягається через створення більш складних і персоналізованих МВІС, здатних залучати користувачів на всіх етапах їх діяльності – від пошуку та оцінки інформації до прийняття рішень і реалізації дій.Також розглядаються основні проблеми, що виникають при застосуванні сучасних методів проектування МВІС, такі як ігнорування специфіки користувача, недостатня увага до адаптації контенту та інтерфейсів до швидко змінюваних умов середовища, а також ризики, пов’язані з надмірною складністю і навантаженням на користувача.Пропонуються шляхи вирішення цих проблем через застосування гнучких і адаптивних технологій розробки, використання інструментів штучного інтелекту для генерування контенту та створення інтерактивних сценаріїв, що включають елементи віртуальної та доповненої реальності.
Посилання
Пушкар О.І. та ін. Управління інформаційною діяльністю підприємств в економіці знань. Монографія / О.І. Пушкар, С.О. Назарова, К.С. Сібілєв. Х.: Вид. ХНЕУ, 2012. 560 с.
Вадим Лавренюк. Альберт Ейнштейн та медіація. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://protocol.ua/ua/albert_eynshteyn_ta_mediatsiya_1/.
С. В. Боцман, «Проектування веб-орієнтованої інформаційної системи обліку хворих лікаря невропатолога», на ХІ регіональній студ. наук.-техн. конф. Наука – перші кроки: тези доп. (м. Маріуполь, 24-28 квіт. 2017 р.): в 4 т. / ДВНЗ «ПДТУ». Маріуполь, 2017, т. 4, с. 23-24.
О. В. Мацібора, «Веб-орієнтовані геоінформаційні системи та їх використання для обробки палеогеографічних даних», Український географічний журнал, (1), с. 51-58, 2019. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://doi. org/10.15407/ugz2019.01.051.
K. Golhani, A. S. Rao, and J. C. Dagar, «Utilization of open-source Web GIS to strengthen climate change informatics for agriculture», in Climate Change Modelling, Planning and Policy for Agriculture, Springer India, 2015, pp. 87-91. Available: https:// doi.org/10.1007/978-81-322-2157-9_10.
K. D. Schewe, and B. Thalheim, «Design and development of Web information systems», in Systematic Development of Web Information Systems. Springer- Verlag GmbH Germany, part of Springer Nature, 2019, p. 2. Available: https://doi. org/10.1007/978-3-662-58824-6_13.
S. Orenga-Roglá, and R. Chalmeta, «Methodology for the implementation of knowledge management systems 2.0», Business & Information Systems Engineering, Springer, vol. 61, iss. 2, pp 195-213, April 2019.
H. Kniberg, and M. Skarin, Scrum and Kanban: making the most of it. C4 Media Inc, Ed. InfoQ.com., 2010.
М. Кон, Scrum: Гнучка розробка ПЗ. Опис процесу успішної гнучкої розробки програмного забезпечення. Діалектика. Вільямс, 2015 року.
S. Jeff, SCRUM. The art of doing twice the work in half the time. New York, USA: Crown Business, 2016.
Ma’arif, Muhamad & Shahar, Siti Mariam & Yusof, Mohd Fikri Hafifi & Safie, Hizam. (2018). The Challenges of Implementing Agile Scrum in Information Systems Project. Journal of Advanced Research in Dynamical and Control Systems. 2357-2363.
Deliwe, Ayanda Pamella. (2020). The Use of Learner Management System (MOODLE) in Promoting Teaching and Learning. Universal Journal of Educational Research. 8. 8383-8392. 10.13189/ujer.2020.082644.
Постоленко І. С. Досвід використання системи Moodle для навчання іноземних мов. 2014 [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://dspace.udpu.edu. ua/bitstream/6789/2906/1/postolenko_sunduk_tezy.pdf.
Томіліна А. О. Використання електронної платформи Moodle при контролі й оцінюванні з англійської мови у вищому навчальному закладі / А. О. Томіліна. // Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle». (Київ, КНУБА, 30-31 травня 2013 р.): тези доповідей. 2013. С. 67.
Baskerville, B. & Robb, T. Using Moodle for teaching business English in a CALL environment. PacCALL journal 1(1), 2005, 138–151.
Bateson, Gordon. Intermediate Moodle: Ideas for language teachers. The JALT CALL journal, 4(2), 2008, 73-79. 18. Hinkelman, Don & Grose, Timothy. Placement testing and audio quiz making with open source. To Moodle or not to Moodle (Nozawa) software. PacCALL journal, 1(1), 2005, 974–981.
Ruggieri, Roberto & Savastano, Marco & Scalingi, Alessandra & Bala, Dorina & D’Ascenzo, Fabrizio. (2018). The impact of Digital Platforms on Business Models: An empirical investigation on innovative start-ups. Management & Marketing. 13. 1210-1225. 10.2478/mmcks-2018-0032.
Martins P. A Web-based Tool for Business Process Improvement. International Journal of Web Portals. 2017. № 9. Рp. 68–84. DOI: https://doi. org/10.4018 /IJWP.2017070104.
Vultur O. M., Pentiuc S. G., Lupu V. Real-time gestural interface for navigation in virtual environment. In 2016 International Conference on Development and Application Systems (DAS). 2016. Рp. 303–307.
Chuma, L. L. (2020). The role of information systems in business firms competitiveness: Integrated review paper from business perspective. International Research Journal of Nature Science and Technology, 2(4), 29. https://www. scienceresearchjournals.org.
Краснякова, А. О. (2020). Цифрова компетентність користувачів інтернету: соціально- та політико-психологічні аспекти дослідження. Проблеми політичної психології. Збірник наукових праць, 8(22), 198. УДК 316.772.5.
О. Р. Карплюк, «Методи і засоби створення мультимедійного контенту із застосуванням штучного інтелекту», кваліфікаційна магістерська робота, Національний авіаційний університет, Київ, 2023.
Howe, Neil; Strauss, William (1997). The Fourth Turning: What the Cycles of History Tell Us About America’s Next Rendezvous with Destiny. New York: Broadway Books. ISBN 978-0-7679-0046-1.
Джозеф Латан. Чому STEAM такий важливий для освіти 21 століття. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://onlinedegrees.sandiego.edu/steam-education-in-schools/.
Б. Джозеф Пайн II, Джеймс X. Гілмор. Економіка вражень. Битва за час, увагу та гроші клієнта. Видавництво «Vivat»; К.; 2021. 416 с.
Тетяна Петросян. AI-інструменти для UI/UX-дизайнерів. – [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://lemon.school/blog/ai-instrumenty-dlya-ui-ux-dyzajneriv.
Вадим Власенко. Що може робити ШІ на вашому проєкті – горизонтально і вертикально. Досвід архітектора. [Електронний ресурс]. https://dou.ua/forums/ topic/44863/.
Олег Васильєв. GitHub Copilot, GitHub Copilot Х і ChatGPT. Досвід використання і поради для інженерів. [Електронний ресурс]. https://dou.ua/forums/ topic/43951/.
Web Academy Media. GitHub Copilot, GitHub Copilot Х і ChatGPT. Досвід використання і поради для інженерів. [Електронний ресурс]. https://web-academy. ua/blog/junior/how-ai-will-transform-project-management.
Катерина Чуб. Штучний інтелект для дизайнерів: топ-8 корисних інструментів для роботи. [Електронний ресурс]. https://proit.ua/shtuchnii-intieliekt-dlia- dizainieriv-top-8-korisnikh-instrumientiv-dlia-roboti/.
Друкарня HUSS. Штучний інтелект у верстці: автоматизація дизайну каталогів. [Електронний ресурс]. https://huss.com.ua/shtuchniy-intelekt-u-verstci- avtomatizaciya-dizaynu-katalogiv/.
Пушкар О., Полякова Г. Багатоконтурна адаптація у цифровому освітньому середовищі закладу вищої освіти. Електронне наукове фахове видання «Адаптивне управління: теорія і практика» Серія «Педагогіка», Випуск 19 (37), 2024; Електронна версія. Режим доступу: https://doi.org/10.33296/2707-0255-19(37)-06 ; https://amtp.org.ua/index.php/journal/article/view/707/605.
Pushkar A. I. Innovative methods of managing consumer behaviour in the economy of impressions, or the experience economy / A. I. Pushkar, Y. L. Kurbatova, E. S. Druhova // Economic Annals-XXI. 2017. 165(5-6) Р. 114-118.
Matteo Cristofaro. Herbert Simon’s bounded rationality: Its historical evolution in management and cross-fertilizing contribution // April 2017Journal of Management History (Archive) 23(2):170-190.
Христич О. Штучний інтелект у рекламі як AI оптимізує кампанії та підвищує продажі / О. Христич [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://speka.media/ stucnii-intelekt-u-reklami-yak-ai-optimizuje-kampaniyi-ta-pidvishhuje-prodazi-p6mr8o