ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ВАРІАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ ІНІЦІАТИВНИХ ПРОЄКТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/tnv-pub.2025.1.2

Ключові слова:

ініціативні проєкти, маркетинг інновацій, управління, варіативний підхід, модель, система

Анотація

В статті доведено, що формування системи варіативного управління маркетингом ініціативних проєктів, запропонованої в дослідженні сприятиме досягненню технологічного суверенітету держави, використанню гнучких, динамічних та адаптивних технологій маркетингового управління в умовах формування Індустрії 4.0; інтеграції вітчизняних компаній у світову систему господарювання, формуючи умови для створення системи стратегічного маркетингового управління; підвищенню маркетингової активності компаній, здійсненню функцій стратегічного управління маркетингом, створенню високоякісної інноваційної промислової продукції. Визначено, що система стратегічного управління інноваційним маркетингом ініціативних проєктів – це процес трансформації поточної бізнес-моделі в інноваційну, здійснення якої спрямоване на створення аналітичних моделей зростання та формування стратегії конкурентної поведінки організації. Таким чином, інноваційний маркетинг, представлений функцією інноваційного менеджменту, націлений на ефективне формування і просування інновацій на основі комплексного аналізу ринку і застосування інструментів комунікативної та цінової політики. Маркетинг інновацій передбачає застосування різних інструментів і методів впливу як на технології виробництва, так і на здійснення реалізації, дифузії та просування нововведень на ринку. просування нововведень на ринку. Запропоновано пропонується модель стратегічного управління маркетингом ініціативних проєктів на основі використання варіативних (гнучких, адаптивних, динамічних) технологій. Досягнення цілей під час реалізації ініціативних проєктів можливе завдяки забезпеченню виробничої, технологічної, кадрової, інформаційної та інших видів безпеки, формуванню стратегії розвитку з урахуванням орієнтації на вимоги власників і користувачів житла, створенню інноваційної бізнес-моделі. Використання моделей варіативного (гнучкого, адаптивного, динамічного) управління допомагає вирішити проблеми, пов'язані з переходом від традиційної системи маркетингового управління до нових сценаріїв управління (варіативних), оперативно змінювати та перебудовувати внутрішні бізнес-процеси і саму структуру, створювати нові конструкції бізнес-моделей, підвищувати ефективність їх функціонування.

Посилання

Besner C., Hobbs B. An empirical identification of project management toolsets and a comparison among project types. Project Management Journal. 2012. Vol. 43.5. P. 24–46. DOI: https://doi.org/10.1002/pmj.21292

Dvir D., Sadeh A., Malach-Pines A. Projects and project managers: The relationship between project managers’ personality, project types, and project success. Project Management Journal. 2006. Vol. 37.5. P. 36–48. DOI: https://doi.org/10.1177/875697280603700505

Kerzner H. Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling. John Wiley & Sons, 2017. 4. King Crystal. How To Manage Marketing Projects Effectively? Ranktracker : веб-сайт. URL: https://www.ranktracker.com/ blog/how-to-manage-marketing-projects-effectively/ (дата звернення: 17.05.2024).

Müller R., Turner R. The influence of project managers on project success criteria and project success by type of project. European management journal. 2007. Vol. 25.4. P. 298–309. DOI: https://doi.org/10.1016/j.emj.2007.06.003

Project Management Institute : веб-сайт URL: https://www.pmi.org/ (дата звернення: 17.05.2024).

Shenhar A.J., Dvir D. Toward a typological theory of project management. Research policy. 1996. Vol. 25.4. P. 607–632. DOI: https://doi.org/10.1016/0048-7333(95)00877-2

Shenhar A.J. One size does not fit all projects: Exploring classical contingency domains. Management science. 2001. Vol. 47.3. P. 394–414. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.47.3.394.9772 24 Вісник Сумського національного аграрного університету Серія «Економіка і менеджмент», випуск 4 (96), 2023

Turner J. Rodney The Handbook of Project-Based Management. Improving the Process for Achieving Strategic Objectives. McGraw-Hill Companies, London, 1999.

What Is Marketing Project Management? Definitions, Phases, Steps, & How To Organize Your Projects. СоSchedule : веб-сайт. URL: https://coschedule.com/marketing/marketing-management/marketing-project-management (дата звернення: 17.05.2024).

Wheelwright S.C., Clark K.B. Creating project plans to focus product development. Harvard Business School Pub., 1992.

Wysocki R.K. Effective project management: traditional, agile, extreme. John Wiley & Sons, 2011.

Голіцин А.М. Управління маркетинговими проєктами як стратегічна необхідність розвитку сучасного бізнесу. Інституціалізація як фактор забезпечення розвитку системи інвестиційно-інноваційної безпеки України : колективна монографія / За заг. ред. О.Л. Гальцової. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2019. 488 с., с. 365–381.

Шевченко Н.В., Давиденко, М.В. Особливості реалізації маркетингових проєктів у системі проєктного менеджменту. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки, 2017. Вип. 47. С. 41–47.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-27

Як цитувати

Божкова, В. В., & Вознєсєнскій, В. В. (2025). ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ВАРІАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ ІНІЦІАТИВНИХ ПРОЄКТІВ. Таврійський науковий вісник. Серія: Публічне управління та адміністрування, (1), 18-26. https://doi.org/10.32782/tnv-pub.2025.1.2