ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2023.5.2

Ключові слова:

комунікація, зворотній зв'язок, цифрові інструменти, освітній процес.

Анотація

У статті наголошено на важливості організації ефективної комунікації та зворотного зв’язку у освітньому процесі. Зворотний зв’язок (“feedback”) є основою навчання, адже він дає уявлення про те, як проходить освітній процес, інформує про досягнення та результати, а також виявляє проблеми. Заклад освіти визначає формат колективної співпраці, можливість поєднання синхронного та асинхронного режимів для різних учасників чи в певних обставинах, гнучкість процесу навчання для формування індивідуальної освітньої траєкторії як для тих, хто навчає, так і для тих, хто навчається. Тому у статті обґрунтовано значення і необхідність упровадження до освітнього процесу цифрових інструментів не тільки для навчальних цілей, а й для організації ефективної комунікації. Для реалізації поставленої мети було проведено аналіз аспектів налагодження спілкування в освітньому просторі, а саме форм комунікацій, засобів зворотного зв’язку та способів їх використання в освітніх цілях на прикладі освітніх платформ, месенджерів, соціальних мереж тощо. У статті проаналізовано використання таких цифрових інструментів для налагодження якісної комунікації як платформи Seesaw та Wekelet, онлайн-інструменту MentiMeter, національної онлайн платформи Всеосвіта. Авторами статті зосереджено увагу на цифровому сервісі для організації відеоконференцій Google Meet. Також детально описано інструменти для проведення відеозустрічей: налаштування чату, демонстрація емоцій, підключення аудіо та відеозв’язку, долучення користувачів, використання онлайн дощок, відлагодження параметрів конфіденційності тощо. У статті наголошено, що оскільки додатки Google є синхронізовані між собою, то користувач має можливість оперативно отримати доступ до відеоконференції як з різного пристрою з одним і тим же обліковим записом Google, так і з різного сервісу. У роботі досліджено можливість долучення до проведення відеозустрічей онлайн дощок з використанням цифрових інструментів Google Jamboard та додатку Miro як засоби “feedback” для зворотного зв’язку.

Посилання

Буртовий С.В. Хмарні технології в освіті: Microsoft, Google, IBM. Електронний ресурс. Доступно: http://oin.in.ua/osvitni-hmarymicrosoft-google-ibmsuchasni-instrumenty-formuvannya-osvitnoho-seredovyschanavchalno-doslidnytskojidiyalnosti-

ditej/

Хайтан О.М. Порівняльний аналіз можливостей використання інструментарів платформ на основі вебінарів ZOOM, GOOGLE MEET та MICROSOFT TEAMS в онлайн навчанні. ITLT , 2022. № 87, вип. 1, 33–67.

Генсерук Г., Бойко М., Мартинюк С. Цифрові інструменти комунікації в освітньому процесі закладу вищої освіти. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 1(1), 2022. 31–39. Доступно: https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.1.4

Електронний ресурс. Доступно: https://web.seesaw.me/

Електронний ресурс. Доступно: https://www.mentimeter.com/

Електронний ресурс. Доступно: https://wakelet.com/

Електронний ресурс. Доступно: https://vseosvita.ua/

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-11

Як цитувати

Вдовичин, Т. Я., & Білий, Р. Т. (2024). ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ. Таврійський науковий вісник. Серія: Технічні науки, (5), 15-22. https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2023.5.2

Номер

Розділ

КОМП’ЮТЕРНІ НАУКИ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ