ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ ДО НАВЧАННЯ ЗАСОБАМИ ІГРОВИХ ПРИЙОМІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2024.3.7

Ключові слова:

інформаційно-цифрові засоби, ігрові технології, цифрові компетентності, інтерактивні методи навчання, педагогічні технології

Анотація

Мотивація є рушійною силою багатьох видів людської діяльності, зокрема навчання. Вмотивовані учні готові докладати значних розумових зусиль і використовувати більш складні та ефективні стратегії навчання. В сучасному освітньому середовищі ігрові технології стали невід’ємною частиною педагогічних технологій. Їх інтеграція в освітній процес – це не просто тенденція, а суттєвий крок до покращення навчального процесу та формування навичок, актуальних для цифрової епохи. Застосування таких технологій в освіті виходить за рамки простої гри. Воно передбачає використання ігрових механік, естетики та ігрового мислення для залучення учнів, мотивації до дій, сприяння навчанню та вирішенню проблем. Однією з головних переваг впровадження ігрових технологій в освітній процес є значне підвищення рівня залученості та мотивації учнів. Ігри природним чином привертають увагу учнів завдяки таким елементам, як рейтинги, бали і нагороди. Ці елементи є не лише мотиваційними інструментами, але й забезпечують зворотній зв'язок, встановлюють чіткі цілі та демонструють прогрес учнів. Всі ці аспекти мають вирішальне значення під час уроків, де постійна зацікавленість, залученість і мотивація часто є найбільшим викликом, з яким стикаються вчителі. Ігрові технології сприяють створенню інтерактивного навчального середовища, яке заохочує активну участь і практичне навчання. Завдяки симуляціям та рольовим іграм учні можуть досліджувати складні системи та процеси в контрольованому середовищі, без ризику для себе. Таке навчання на основі досвіду допомагає учням зрозуміти абстрактні поняття більш конкретно та ефективніше запам'ятовувати інформацію. Ігри також є потужним інструментом когнітивного розвитку. Вони спонукають учнів критично мислити, вирішувати проблеми, приймати рішення та розробляти стратегії – всі ці навички є важливими як в навчальному, так і в реальному контексті. Адаптивна природа ігрових технологій означає, що вони можуть бути розроблені таким чином, щоб підвищувати складність в міру зростання вмінь учня, підтримуючи оптимальний рівень викликів. Ігри дозволяють здійснювати диференційоване навчання, де учні можуть розвиватися у власному темпі та отримувати навчальний досвід, пристосований до їхніх індивідуальних потреб. Просунуті ігрові навчальні системи можуть адаптуватися до успішності учня, пропонуючи йому більше або менше підказок за потребою і генеруючи завдання, які підібрані відповідно до рівня його знань і вмінь. В статті охарактеризовано основні ігрові технології, що використовуються в поєднанні з ІКТ для покращення навчального процесу. Проаналізовано використання спеціалізованих платформ для навчання програмуванню, віртуальних симуляторів, інтерактивних ігрових середовищ, інструментів для створення навчальних ігор, робототехніки, а також технологій віртуальної та доповненої реальності. Визначено, що така інтеграція сприяє створенню імерсивних та інтерактивних навчальних середовищ. Також розглянуто приклади використання цифрових засобів реалізації ігрових технологій при вивченні інформатики. Зокрема, проаналізовано платформу Scratch, яка дозволяє учням створювати власні інтерактивні проекти через візуальне програмування. Досліджено гру Interland від Google, яка сприяє розвитку цифрового громадянства та онлайн-безпеки через інтерактивні модулі та вікторини. Встановлено, що платформа Educaplay надає інструменти для створення та поширення навчальних вправ і ігор, що можуть бути інтегровані в різні системи управління навчанням.

Посилання

Бойко А.М., Дем’яненко Н.М. Педагогічна спадщина А. Макаренка в контексті загальнопедагогічної підготовки вчителя / Педагогіка і психологія. 1998. № 1. C. 162-168;

Спірін О.М. Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей вчителя інформатики./ Інформаційні технології і засоби навчання. 2009. №5 (13).

Биков В., Лещенко М. Цифрова гуманістична педагогіка відкритої освіти / Теорія і практика управління соціальними системами. 2016. № 4. С. 115-130.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-23

Як цитувати

Сікора, О. В., & Пазюк, Р. І. (2024). ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ ДО НАВЧАННЯ ЗАСОБАМИ ІГРОВИХ ПРИЙОМІВ. Таврійський науковий вісник. Серія: Технічні науки, (3), 62-69. https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2024.3.7

Номер

Розділ

КОМП’ЮТЕРНІ НАУКИ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ