ARCHITECTURE AND BASIC ARCHITECTURAL SOLUTIONS OF DSS IN THE MANAGEMENT OF PARTNERSHIP RELATIONS OF PUBLISHING AND PRINTING ENTERPRISES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2023.4.1

Keywords:

decision support systems, DSS, partner relationship management, publishing and printing enterprise

Abstract

This research explores the architecture and provides an overview of key architectural decisions for decision support systems in managing partner relationships for publishing and printing enterprises. The study delves into critical aspects of this system, including its structure, components, and functionalities. The article examines the integration of various modules and subsystems within the decision support system to effectively manage partner relationships, including interactions with stakeholders in the publishing and printing industry. The architectural solutions discussed in this work are based on contemporary technologies and aim to enhance the productivity and competitiveness of publishing and printing enterprises in the market. The research findings can be valuable for IT professionals, management experts, and industry specialists interested in optimizing partner relationship management in the publishing and printing sector. Special attention is given to the analysis of interactions with external systems and standards that may impact the functioning of the decision support system in the context of the publishing and printing industry. Further research is directed towards exploring integration possibilities with other information systems supported by partner relationship management and examining potential avenues for optimizing such integrations. The overall conclusion of the article underscores the significance of architectural decisions in the realm of partner relationship management for enterprises in the publishing and printing sector. These decisions have the potential to improve efficiency, quality, and competitiveness for companies in this industry, streamlining management processes and contributing to greater success in the market.

References

Greco, S., Matarazzo В., Slowinski R. Rough sets methodology for sorting problems in presenceof multipleattributes and criteria. European Journal of Operational Research. 2002. № 138. Р. 247–259.

Божкова В. В. Удосконалення підходів до оцінювання економічної ефективності маркетингових заходів. Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу : монографія / за. ред. С. М. Ілляшенка. Суми : ВТД «Університетська книга», 2008. Розд. 11. С. 413–421.

Верес О. Види концептуальної моделі СППР. Інформація, комунікація, суспільство 2013 : матеріали 2-ої Міжнародної наукової конференції ІКС-2013, 16–19 травня 2013 року, Україна, Львів, Славське / Національний університет «Львівська політехніка», Кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, Кафедра інформаційних систем і мереж. Львів : Видавництво Львівської політехніки. 2013. С. 188–189.

Верес О. Функції компонент концептуальної моделі системи підтримки прийняття рішень. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2011. № 694. С. 10–19.

Дзісь В. Г. Автоматизавана інформаційна система для апроксимації економічних показників. Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2019. № 8. С. 31–37.

Дячек О. Ю., Бутков О. Р. Роль сучасних інформаційних систем та технологій у розвитку економіки країни. Ефективна економіка. 2019. № 5. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2019_5_38. (дата звернення: 19.09.2023).

Загородній А. Г. Управління взаємозв’язками підприємства зі споживачами продукції: [монографія]. Львів : ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2008. 364 с.

Мулеса, О., Білак, Ю.. Підхід до проектування систем підтримки прийняття управлінських рішень в умовах ризику та невизначеності. Automation of Technological and Business Processes. 2021. 13(3), 30–34. URL: https://doi.org/10.15673/atbp.v13i3.2146 (дата звернення: 20.09.2023).

М’якшило О. М., Харкянен О. В. Оцінка ефективності впровадження сховища даних для задач планування харчового підприємства. Сучасні методи, інформаційне, програмне та технічне забезпечення систем управління організаційно-технічними та технологічними комплексами : матеріали Міжнародної науково-технічної конференції, 27 лист. 2014 р. Київ : НУХТ, 2014. С. 212–213.

Обнявко Т. С. Методика підтримки прийняття рішень при закупівлях і проектуванні спеціальних засобів та обладнання. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 8. частина 2. 2016. Ужгород. С. 33–39.

Published

2023-11-09

How to Cite

Андрющенко, Т. Ю. (2023). ARCHITECTURE AND BASIC ARCHITECTURAL SOLUTIONS OF DSS IN THE MANAGEMENT OF PARTNERSHIP RELATIONS OF PUBLISHING AND PRINTING ENTERPRISES. Таuridа Scientific Herald. Series: Technical Sciences, (4), 3-10. https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2023.4.1

Issue

Section

COMPUTER SCIENCE AND INFORMATION TECHNOLOGY