ТЕХНОЛОГІЇ МЕРЧЕНДАЙЗИНГУ В РЕСТОРАННІЙ ГАЛУЗІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2024.1.20

Ключові слова:

мерчандайзинг, галузь ресторанного господарства, складові системи мерчандайзингу, функціонування підприємств, інноваційні технології, атмосфера закладу, сторчек, маркетинг, конкурентоздатність, команда мерчандайзерів, споживчий попит, бренд торгового закладу

Анотація

В статті розглянуті теоретичні та методичні питання а також принципи дії мерчандайзингу в галузі торгівлі та її складової – галузі ресторанного господарства в сучасних умовах господарювання. Розкрито теоретичне поняття технології мерчандайзингових впроваджень які мають суттєве значення на покращення результатів маркетингових та економічних показників в роботі підприємств галузі в сучасних умовах. Метою використання інструментарію мерчандайзингу та його досліджень є покращення позицій функціонування підприємств які працюють на сьогодні в умовах високої конкуренції, в складних економічних умовах та в більшості випадків з недостатньо високопрофесійним обслуговуючим персоналом. Разом з тим мерчандайзинг ставить за мету покращення своїх позицій підприємством відносно конкурентів, зниження витрат, підвищення ступеня задоволеності споживачів продукції підприємств ресторанного господарства, збільшення економічної ефективності від функціонування закладу і укріплення конкурентної позиції на теренах країни. Також визначити потреби підприємства саме в якому напрямку його діяльності першочергово потрібні зміни, які можуть суттєво вплинути на результат діяльності; оцінити соціальні, матеріальні, економічні показники для покращення ефективності роботи підприємства, визначити на скільки об’ємними повинні бути рекомендації мерчандайзингу. Також з метою покращення іміджу та встановлення бренду торгового закладу, надати нові ідеї та пропозиції які сприятимуть успішному функціонуванні підприємств галузі. На сьогодні, індустрія галузі торгівлі, в тому числі і заклади ресторанного господарства мають стабільні показники незважаючи на воєнний стан. Навіть в тяжкі часи існування країни харчова промисловість не втратила своїх показників тому, що потреба в їжі є першочерговою потребою існування людства. Тому увага до закладів ресторанного господарства різних форматів і концепцій не зменшилася з боку населення країни. На зміну уже впровадженим інноваційним технологіям приходять нові такі як «Ко-брендінг», що є сембіозом двох різних сфер бізнесу, де гість може не тільки харчуватися, а і займатися власними справами, дивитися фільми. Також впровадження в закладах роботів які замінюють офіціантів, барменів. швейцарів. Так роботи «front of the house» – працюють із гостями, а «back of the house» – працюють на кухні. Також завдяки активним діям і пропозиціям мерчандайзингу проваджуються такі види інновацій як «Безконтактна оплата», «Чатботи» що є трендом у ресторанному бізнесі всього світу, ця програма імітує спілкування гостя з реальною людиною. А така інновація як «Меню доповненої реальності» вважається новітньою ресторанною яка тільки заходить на ринок, тому вона може приємно здивувати гостей і стати візитною карткою закладу. Велику роль у впровадженні нових видів інновацій в підприємства ресторанної галузі які відповідають вимогам часу відіграє мерчандайзинг. Діяльність якого направлена на надання можливості кожному окремо взятому підприємству самостійно визначати для себе який вид інновацій буде для нього кращим, як з економічної точки зору – затрати на впровадження, так і з соціальної – підвищення якості обслуговування гостей та атмосфери закладу. І в такому ракурсі направленому на зростання економічного потенціалу підприємств та на підвищення якості рівня обслуговування відповідно міжнародним стандартам та класам підприємств, мерчандайзинг має діяти не одноразово, а постійно. Отже, в даній публікації розглядаються складові системи мерчандайзингу та їх роль у формуванні конкурентоспроможності закладів ресторанного господарства на сучасному етапі розвитку галузі.

Посилання

Архіпов В.В., Русавська В.А. Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства: навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 340 с.

Мазаракі А.А. ересічний М.І., Шаповал С.Л. Проектування закладів ресторанного господарства : навч. посіб. / за ред. А.А.Мазаракі. Київ : Києв. нац. торг.-економ. ун-т, 2008. 307 с. ISBN 966-629-355-2

Шевченко О. Мерчандайзинг у ресторанному господарствію. Товари і ринки : журнал 2008. № 1. С. 48–53. http:// tr.knteu.kiev.ua/files/2008/05/9.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-29

Як цитувати

Матюшенко, Р. В., & Польовик, В. В. (2024). ТЕХНОЛОГІЇ МЕРЧЕНДАЙЗИНГУ В РЕСТОРАННІЙ ГАЛУЗІ. Таврійський науковий вісник. Серія: Технічні науки, (1), 166-176. https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2024.1.20