ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ GEOGEBRA ПРИ ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ ОНМУ ДИСЦИПЛІНАМ ІНЖЕНЕРНОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2024.5.1Ключові слова:
дистанційне навчання, GeoGebra, графо-аналітичні задачі, гідрологія, гідрометріяАнотація
На сьогоднішній день застосування інформаційних технологій у навчальному процесі ВНЗ стало звичним явищем. В ОНМУ дистанційне навчання відбувається за допомогою LMS Moodle, яку сміливо можна назвати найпопулярнішою у світі. Програмний комплекс GeoGebra може застосовуватись як складова частина цієї платформи. У статті розглядаються переваги використання системи GeoGebra при вивченні інженерних дисциплін у дистанційному режимі на прикладі викладання курсу «Гідрологія та гідрометрія» для студентів спеціальності 194 «Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології» в Одеському національному морському університеті. Особливу увагу приділено аспектам практичного використання GeoGebra при вирішенні графоаналітичних задач. Програма GeoGebra пов'язує між собою алгебраїчне, геометричне та табличне уявлення поставленої задачі, що дозволяє створювати візуальне рішення. Такий підхід сприяє розвитку наочно-образного та творчого мислення студентів та є дуже зручним при проведенні інтерактивних практичних занять, що важливо при дистанційному навчанні. Впровадження програми GeoGebra при розв’язуванні сюжетних, прикладних задач сприяє розвитку творчої та інтелектуальної активності студентів. Ця програма дозволяє візуалізувати математичні концепції, що полегшує розуміння складних тем. GeoGebra також підтримує інтерактивні моделі, які студенти можуть змінювати в реальному часі, що сприяє більш глибокому засвоєнню матеріалу та розвитку навичок критичного мислення. Сумісність GeoGebra з LMS Moodle дозволяє перевіряти файл з розрахунками студентів прямо в Moodle, що дуже зручно для викладача при контролі та оцінюванні. Крім того, GeoGebra інтегрується з Moodle, дозволяючи зберігати стан виконаних завдань, відстежувати прогрес студентів, це значно підвищує ефективність навчального процесу та полегшує управління навчальними матеріалами.
Посилання
Fida Nisaa Kusnadi, Endang C. M. Asih. GeoGebra on students’ engagement in mathematics learning: A literature review The 8th Mathematics, Science, and Computer Science Education International Seminar (MSCEIS 2021). AIP Conf. Proc. 2734, 010001 (2023) DOI: https://doi.org/10.1063/12.0019319
Ракута В. М. Система динамічної математики GEOGEBRA як інноваційний засіб для вивчення математики. Інформаційні технології і засоби навчання. 2012. № 4 (30). URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/892/687
Olivares, J. and Valero, E. Linear Homogenous Linear Differential Equations of Third and Fourth order through GeoGebra Software for Engineering Students. In: Proceedings of 2nd International Conference on Research in Teaching and Education, Budapest, 6-8 March, 2020, pp 7-19. DOI: https://www.doi.org/10.33422/2nd.rteconf.2020.03.34
V.P.Verhovod. Izuchenie kinematicheskoy geometrii ploskih mehanizmov vsisteme GEOGEBRA / Teoriya Mehanizmov i Mashin. 2010. № 2. Tom 10 URL: http://tmm.spbstu.ru/20/7_verkhovod_20.pdf.
Petra Shreiberova, Zuzana Moravkova. The use of geogebra in technical mathematics/ VSB-Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering. DOI: 10.17973/MMSJ.2023_03_2022112
Адамчук, М., Андреєвська, Г., & Федорова, К. (2021). Практика застосування динамічної геометрії GeoGebra в ЗВО при викладанні дисциплін будівельного напрямку. Вісник Одеського національного морського університету, (66), 60-73. URL: https://doi.org/10.47049/2226-1893-2021-3-60-73
Falcon, R.M. 3D Dynamical Geometry in Building Construction. In: J.L.G. Garcia ed. Proceedings of Technology and its Integration into Mathematics Education, Malaga, 6-10 July, 2010. Malaga: Universidad de Málaga, pp 1-18 URL:https://www.researchgate.net/publication/265972561_3D_Dynamical_Geometry_in_Building_Construction
Гриб'юк, О. О.; Юнчик, В. Л. Особливості використання системи GeoGebra в процесі навчання курсу «Математичні основи інформатики». Математика. Інформаційні технології. Освіта, 2017, 1.4: 34-49. URL: https://lib.iitta.gov.ua/707285/1/MITO_Yunchyk.pdf
Navetta A. (2016). Visualizing functions of complex numbers using Geogebra. North American GeoGebra Journal. 5(2), 17-25. URL: https://cutt.ly/EhOIfJw
Schoen R. (2011). Model-Centered Learning. Pathways to Mathematical Understanding Using GeoGebra. Sense Publishers, AW Rotterdam, The Netherlands, 257. URL: ttp://www.geogebra.es/pub/GeoGEbra_Model.pdf
Saha R. A. Ayub A. F. M., Tarmizi R. A. (2010). The Effects of GeoGebra on Mathematics Achievement: Enlightening Coordinate Geometry Learning. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 8, 686-693. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S1877042810022007
Yuliardi R. (2017). Mathematics Learning Assisted Geogebra using Technologically Aligned Classroom (TAC) to Improve Communication Skills of Vocasional High School Student. Journal of Physics: Conference Series, 895(1), 012156. URL: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/895/1/012156/pdf
Ziatdinov, R. and Valles, J.R. Synthesis of Modeling, Visualization, and Programming in GeoGebra as an Effective Approach for Teaching and Learning STEM Topics. Mathematics, 2022, 10 (3), 398. URL: https://doi.org/10.3390/math10030398