THE ROLE OF BUSINESS ENGLISH IN THE TRAINING OF FUTURE PUBLIC MANAGEMENT AND ADMINISTRATION PROFESSIONALS
DOI:
https://doi.org/10.32782/tnv-pub.2024.1.2Keywords:
Business English, public management and administration, students, skills and abilitiesAbstract
The article explores the role of Business English in the training of students majoring in Public Management and Administration and inherent hurdles in its instruction, namely: selecting the material to be studied, grouping it according to the learning objectives and the language proficiency level among different students, as well as choosing teaching methods are a challenge that a Business English teacher encounters every academic year. The article analyzes the specifics of teaching Business English to Master's degree students at the Agrarian and Economic University, determines the content and forms of its teaching. The level of students' proficiency in a foreign language is crucial and the teacher must consider it to provide the tasks that would help each student to acquire the knowledge, skills and abilities specified in the curriculum. The primary characteristic of teaching Business English is explaining language material to students, identifying weaknesses in students' language skills, and focusing on their language needs. Also, the teacher cannot stay away from the professional aspects of the speciality to increase students' motivation. The professional orientation requires integration of the discipline Business English with the specialized disciplines for Public Management and Administration speciality, and the selection of topics for study should be related to other professional disciplines of the curriculum. The inventory of specialized exercises, employed within the course is given in this paper. The role of Business English in training a future Public Management and Administration specialist is crucial. A specialist should be able to formulate tasks correctly, effectively communicate information to colleagues and foreign partners, and maintain documentation and business correspondence in a foreign language to ensure the smooth operation of a company or institution at the international level.
References
Робоча програма навчальної дисципліни «Ділова іноземна мова» для здобувачів вищої освіти, що навчаються за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування». Херсон: ХДАЕУ, 2023. 17 с.
Долинський Є. Роль і місце ділової англійської мови в підготовці майбутніх перекладачів. Закарпатські філологічні студії. Вип.17. Т.2. 2021. С.33-38. URL : http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/17/part_2/8.pdf
Тарнопольский О.Б., Кожушко С.П. Методика обучения английскому языку для делового общения. К.: Ленвит, 2004. 192 с.
Дідо Н.Д. До проблеми викладання ділової англійської мови для студентів немовних факультетів ВНЗ. Науковий вісник УжНУ. Серія «Педагогіка, соціальна робота». Вип. 35. 2015. С. 62-65. URL : http://tinyurl.com/y8ru9nv2
Байдак Л. І. Особливості викладання ділової англійської мови магістрам аграрного ЗВО. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : збірник наукових праць. Запоріжжя, 2022. № 82. С. 88-94. URL : http://tinyurl.com/4hu4bhne
Дегтярьова Ю.В. Методика навчання студентів вищих немовних навчальних закладів читання англійською мовою для ділового спілкування: Автореф. на здобуття наук. ст. к. пед. наук: 13.00.02 «теорія та методика навчання : германські мови». Київ. 2006. 22 с.
Frendo E. How to Teach Business English. Pearson Education Limited. 2005. 135 p. URL : https://vulms.vu.edu.pk/Courses/ENG516/ Downloads/kupdf.net_how-toteach-business-english-evan-frendo.pdf
Gibson R. Intercultural business communication. Oxford University Press. 2009. 111 p.
Програма з англійської мови для професійного спілкування / Г.Є. Бакаєва, О.А. Борисенко, І.І. Зуєнок, В.О. Іваніщева, Л.Й. Клименко, Т.І. Козимирська, С.І. Кострицька, Т.І. Скрипник, Н.Ю. Тодорова, А.О. Ходцева. К. : Ленвіт, 2005. 119 с. URL : https://im.nmu.org.ua/ua/library/national_esp _curriculum.pdf
Семенчук Ю.О. Вивчення термінологічної лексики у курсі ділової англійської мови. Іноземні мови №3, 2003. С.29-32. URL : http://tinyurl.com/cewe2v3h
Sweeney S. Communicating in Business. Student’s book. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. 126 p.