CRM-СИСТЕМИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОЦЕСІВ У МАЛОМУ БІЗНЕСІ

Автор(и)

  • А. С. Янко Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» https://orcid.org/0000-0003-2876-9316
  • П. С. Сабельнікова Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» https://orcid.org/0009-0004-0672-3426
  • О. І. Крук Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» https://orcid.org/0009-0004-4241-2676

DOI:

https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2025.1.22

Ключові слова:

CRM-системи, оптимізація бізнес-процесів, автоматизація, малий бізнес, клієнтський досвід, маркетинговий аналіз, інтеграція, масштабованість, конкурентоспроможність, менеджмент взаємовідносин з клієнтами

Анотація

Метою даного дослідження є аналіз функціональних можливостей CRM-систем при впровадженні їх у роботу малого бізнесу, огляд їх ролі в покращенні клієнтського досвіду та ефективності автоматизації ключових процесів таких як розсилка електронних листів, створення звітів чи маркетинговий аналіз. Предметом дослідження є наявні на ринку види CRM-систем залежно від їх застосування та розташування, а також вивчення їх впливу на робочі процеси для підвищення продажів та забезпечення конкурентоспроможності бізнесу. В дослідженні детально розглянуто хмарні та локальні CRM-системи та проведено порівняння їх за декількома критеріями, що є важливими для прийняття рішення про впровадження їх в роботу малого бізнесу. Особливу увагу приділено питанню масштабованості та інтеграції CRM-системи з іншими системами, що використовував чи планує використовувати бізнес у своїй роботі. Дослідження зосереджене на визначенні основних критеріїв, що впливають на вибір CRM-системи з оптимальним співвідношенням ціни та ефективності оптимізованої роботи. Об’єктом дослідження є CRM-системи, які задовольняють потреби малого бізнесу та відповідають фінансовим можливостям підприємств.Визначення в рамках дослідження критеріїв вибору систем керуванням взаємовідносинами з клієнтами, надають цілісне уявлення про те, на що слід звернути увагу при впровадженні CRM-системи, для отримання очікуваних результатів та вивести якість обслуговування на новий рівень. Впровадження CRM-систем в бізнес-процеси сприяє покращенню комунікації з клієнтами, ефективності продажів та маркетингових досліджень для підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку. Аналіз наявних рішень в автоматизації робочих процесів відкриває нові можливості для розвитку підприємств, забезпечуючи їх необхідним програмним забезпеченням, що максимально задовольняє потреби бізнесу.

Посилання

Чазов Є. В. CRM-системи для малого бізнесу: необхідність та способи впровадження // Економіка і суспільство. 2017. № 13. С. 391–397.

Петецкі І., Крикавський Є., Гладій У., Черкес Р. Актуальність впровадження CRM-систем на підприємствах // Академічні візії. 2023. № 18.

Мєшков С. Важливість CRM-систем для підвищення ефективності маркетингу підприємства // Bulletin of Sumy National Agrarian University. 2024. № 3 (99).

С. 45–50.

Харченко Г. Є. CRM-система як інструмент підвищення ефективності малого бізнесу // Цифрові трансформації та інноваційні технології в економіці: виклики, реалії, стратегії: матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (Суми, 17–19 травня 2023 р.). Суми: Сумський держ. ун-т, 2023. С. 42.

Храпкіна В. В., Устименко В. А., Біла С. О., Болдирєва Л. М., Вольська О. М., Дятлова В. В., Потапенко Т. П. Детермінанти сталого розвитку економіки. Інститут економіко-правових досліджень НАН України; Національний Університет «Києво-Могилянська Академія»; Комратський державний університет. 2019.

Лозінський А. М. Значення інформаційних систем управління взаємозв’язками з клієнтами для сучасного підприємства // Вісник студентського наукового товариства «ВАТРА» Вінницького торговельно-економічного інституту ДТЕУ.

Вінниця: Редакційно-видавничий відділ, 2023. С. 195–201.

Заіка О. О. Менеджмент CMR-системи як особливий підхід до провадження бізнесу клієнтів // Editorial Board. 2022. С. 187–191.

На що слід звернути увагу при виборі CRM-системи?. KeepinCRM. URL: https://keepincrm.com/what-to-pay-attention-to-when-choosing-a-crm (дата звернення: 28.01.2025).

Янко А. С., Шахно В. О. Аспект інформаційної безпеки в сучасних CRM-си- стемах в епоху діджиталізації економіки та бізнесу // Таврійський науковий вісник. Серія: Технічні науки. 2022. Вип. 4. С. 28–33. DOI: 10.32851/tnv-tech.2022.4.4.

CRM-системи: сутність, різновиди і важливість для бізнесу | Shelfy. URL: https://shelfy.com.ua/newsroom/crm-systemy/ (дата звернення: 28.01.2025).

Класифікація CRM-систем: яку обрати? AlterEGO. URL: https://alterego. digital/ua/blog/classification-of-crm-systems-which-one-to-choose (дата звернення: 28.01.2025).

Лунькова О. Коробкова або хмарна CRM: що краще?. Блог NetHunt. URL: https://nethunt.ua/blog/korobkova-abo-khmarna-crm-shcho-krashchie/ (дата звернення: 28.01.2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-27

Як цитувати

Янко, А. С., Сабельнікова, П. С., & Крук, О. І. (2025). CRM-СИСТЕМИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОЦЕСІВ У МАЛОМУ БІЗНЕСІ. Таврійський науковий вісник. Серія: Технічні науки, (1), 229-236. https://doi.org/10.32782/tnv-tech.2025.1.22

Номер

Розділ

КОМП’ЮТЕРНІ НАУКИ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають